Wypełnij formularz

Zamknij

5 cech, za które cenię system Dynamics NAV

spotkanie biznesowe

Już ponad 160 000 firm na całym świecie korzysta z Dynamics NAV od Microsoftu. Ten system ERP, znany wcześniej jako Navision, od wielu lat wspiera rozwój biznesu, dostarczając zaawansowane technologicznie funkcjonalności i rozwiązania. Spośród wielu zalet wybrałem 5 cech, które zasługują na szczególną uwagę.

 

1. ELASTYCZNOŚĆ

Pierwsze miejsce zdecydowanie zajmuje elastyczność, czyli możliwość pełnego dostosowywania Dynamics NAV do specyfiki konkretnego przedsiębiorstwa. Możemy dodawać nowe funkcje oraz modyfikować istniejące w taki sposób, by odpowiadały potrzebom. Efekt? W pełni wykorzystujemy potencjał oprogramowania i realnie usprawniamy pracę.

Dynamics NAV potrafi integrować się z innymi systemami. Możliwe jest wymienianie z kontrahentami danych (takich jak np. pliki zamówień, faktury czy faktury korygujące) za pomocą integracji on-line oraz EDI.

2. MOBILNOŚĆ

Znakiem naszych czasów jest rosnąca mobilność i częste zmiany lokalizacji. Dynamics NAV wpisuje się w ten trend i nie przykuwa użytkownika do firmowego biurka. Bezpieczne połączenie umożliwia pracę zdalną z dowolnego miejsca na świecie, co doskonale sprawdza się w trakcie podróży, delegacji czy zagranicznych konferencji. To wygodne rozwiązanie również przy prezentacji danych w siedzibie klienta oraz pracy w systemie home office. Dostęp do najważniejszych informacji, zestawień i analiz można uzyskać tylko z poziomu służbowego laptopa.

3. WIELOWYMIAROWOŚĆ

Dynamics NAV umożliwia dopisanie do każdej transakcji systemowej zestawu dodatkowych znaczników (wymiarów), umożliwiających przeprowadzenie szczegółowych porównań i analiz.

PRZYKŁAD 1: SAMOCHODY

Każdy koszt, związany z użytkowaniem samochodu służbowego, ma „przypięty” wymiar z numerem rejestracyjnym. Dzięki temu możemy porównać koszty utrzymania poszczególnych pojazdów w wybranym przedziale czasowym.

PRZYKŁAD 2: MIEJSCE POWSTAWANIA KOSZTÓW

Oprócz standardowego podziału kosztów według rodzaju, można też przy każdym księgowaniu określić, którego działu dotyczy dany koszt (dział sprzedaży, logistyka itp.).

Dzięki temu, oprócz informacji o rodzaju kosztów, takich jak koszty IT, sprzątanie, ochrona i in., dowiadujemy się, który z działów w firmie je wygenerował.

Porównywanie tak opracowanych zestawień kosztów z różnych przedziałów czasowych pozwala lepiej kontrolować kwestie wydatków, strat czy zużycia materiałów. Zakres i poziom szczegółowości analiz jest określany indywidualnie, w zależności od potrzeb

3. NAV SYSTEM ERP

Dynamics NAV to system, który realnie usprawnia planowanie zasobów. Wszystkie informacje są wprowadzane, gromadzone i przetwarzane w jednym miejscu.

Wspólna baza kontaktów, nabywców i dostawców ułatwia pracę oraz usprawnia komunikację między pracownikami różnych działów – od magazynu, przez produkcję i logistykę, aż do księgowości.

Sprzyja to zapanowaniu nad chaosem oraz ograniczeniu papierowego obiegu dokumentów. Dokument jest wprowadzany raz – po zeskanowaniu w systemie dostępna jest jego wersja elektroniczna, do której upoważnione osoby mogą zajrzeć na dowolnym etapie pracy.

 

4. AUTOMATYZACJA

Microsoft udowodnił, że automatyzację da się zaaplikować wszędzie. Dynamics NAV posiada „automaty”, usprawniające pracę każdego działu.

Możliwe jest już seryjne księgowanie dokumentów czy ekspresowe rozliczanie należności i zobowiązań, w oparciu o aktualne kursy walut i zaimportowane z banku transakcje. System samodzielnie: tworzy zamówienia oraz zlecenia produkcyjne, generuje plany, zgłasza zapotrzebowanie, rozlicza produkcję…

To nie tylko oszczędność czasu, większa wydajność i minimalizowanie kosztów. Tak rozbudowana automatyzacja pozwala wyeliminować tzw. „ludzkie błędy”, wynikające np. z dekoncentracji czy osłabionej uważności.

BIZNESOWA INTELIGENCJA – PONAD KONKURENCJĄ

Przy okazji omawiania funkcjonalności Dynamics NAV nie sposób nie wspomnieć o znakomitym dodatku – Power BI.

To zewnętrzne narzędzie, w pełni zintegrowane z NAV, stanowi solidne wsparcie przy tworzeniu nowoczesnych zestawień, raportów i analiz. Intuicyjność i prostota obsługi sprawia, że prace analityczno-strategiczne przy planowaniu zasobów stają się o wiele bardziej przejrzyste i atrakcyjne wizualnie.

Ostatnie wpisy

Ta strona używa plików cookies w celach statystycznych oraz funkcjonalnych i jest zgodna z RODO. Więcej informacji: Polityka prywatności

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close